Pages

Nov 20, 2009

Warkah buat insan-insan yang ku sayangi...

Malam siang berlalu gerhana kesayuan tiada berkesudahan
Detik masa berlalu tiada berhenti oh syahdunya
Sejenak ku terkenang hakikat perjuangan penuh onak dan cabaran
Bersama teman-teman harungi kehidupan oh indahnya
Berat rasanya di dalam jiwa
Untuk melangkah meniggalkan semua
Kasih dan cinta yang terbina
Biarkan selamanya ohh...
Selamat berjuang sahabatku
Semoga Allah berkatimu
Kenangan indah bersamamu
Takkan ku biar ia berlalu
Berjuanglah hingga ke akhirnya
Dan ingatlah semua ikrar kita
Hati ini sayu mengenangkan
Sengsara di dalam perjuangan
Jiwaku merana dan meronta mengharapkan
Kedamaian dan jua ketenangan
Tetapi ku akur hakikat
Suka dan duka dalam perjuangan
Perlu ketabahan dan kekuatan
Keteguhan hati berlandaskan iman

Hanya lagu ini sahaja yang dapat menggambarkan perasaan saya ketika ini... Nak menangis??? Entahlah.... Mungkin ya. Setiap hari yang dilalui di bumi UiTM ini adalah bersama dengan mereka. Namun.... perlu saya akui dan hadapi, setiap persahabatan yang terjalin pasti perpisahan menanti. Cuma saya berharap ini bukanlah pengakhirannya...

Seinfiniti terima kasih saya ucapkan pada Kak Jang dan Kak Masyitah atas huluran dan kesudian menempatkan saya dalam cebisan hidup kalian. Terima kasih kerana sudi menjadi kakak, kawan, teman, sahabat untuk saya. Terima kasih atas segala ilmu yang dikongsi bersama, nasihat, kata-kata semangat untuk kita sama-sama teruskan perjuangan dan jalan hidup yang telah kita pilih.

Buat naqibah kesayangan saya (Kak Jang) dan kakak kesayangan saya (Kak Masyitah), semoga istiqomah dalam perjuangan Islam yang tercinta ini. Letakkanlah Islam di tempat yang paling tinggi... Semoga kita semua menjadi pengemis cinta Ilahi, pemburu Redha Yang Maha Esa...

Sama-samalah kita mengikhlaskan hati, menjualkan diri dan hidup kita hanya demi perjuangan Islam....

Sedey nie...
Selamat berjuang walau di mana kalian berada. Trust Allah first in everything you do. Semoga bertemu kembali.. Tidak di dunia yang penuh tipu daya ini, Insya- Allah di syurgaNya yang kekal abadi...
Yang paling penting…. NIKAH NANTI JEMPUT………. HEHE..
Luv both of u because of Allah……

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...