Pages

Dec 8, 2009

Hati ku masih di Selayang....

Alhamdulillah... pada 1 hingga 5 December yang lepas, saya telah berpeluang mengikuti satu program kemasyarakatan anjuran Angkatan Belia Cemerlang (ABC) dengan kerjasama JKKK Kampung Selayang Baru, iaitu satu program yang diberi nama Bakti Siswa. Program ini melibatkan fasilitator daripada beberapa IPT. Banyak pengalaman yang saya perolehi sepanjang berkampung 5 hari di Kg Selayang Baru. Dan Insya-Allah... saya akan kongsikan sedikit beberapa pengalaman yang saya perolehi pada program kali ini.


Program ini dimulakan dengan penyerahan siswa dan siswi kepada keluarga angkat masing-masing. Seterusnya diteruskan lagi dengan beberapa program kemasyarakatan yang lain seperti share in love iaitu sumbangan kepada fakir miskin dan golongan ibu tunggal, program yasin berangkai iaitu program bacaan yasin yang diadakan di beberapa buah rumah penduduk di kampung Selayang Baru, Gotomg royong perdana bersama penduduk kampung, Syoknya Solat yang melibatkan adik-adik sekolah rendah di sekitar Kampung Selayang Baru, Circle for Nisa' iaitu program bersama remaja perempuan dengan kerjasama Nisa' Selayang, Riang Ria Karnival dan acara makan durian beramai-ramai yang mendapat sambutan yang sangat menggalakkan ketika majlis penutup program.





Buat semua pendokong program ini, sekalung tahniah diucapkan kerana kalian benar-benar bekerja demi Islam tanpa mengira penat dan lelah. Walau pun sewaktu ini merupakan cuti bagi kita, tapi kalian tetap meluangkan masa kalian tanpa mengharapkan apa-apa balasan hanya demi menabur bakti sekali gus menjadi jambatan untuk kita semua menggapai Redha Ilahi... Antum memang TERBAIIIKKKKK!!!! Heheheh..... Saya sertakan beberapa cebisan memori indah yang boleh dikongsi bersama....



4 comments:

pencinta ilmu said...

salam yani..rindu ler..huhu k.ain jmp link blog yani kt blog yan..suke k.ain bc entry ni.thankz sudu brkongsi crite pgrm ni kt blog yani..huhu..
smg ukhwah kte hnga k akhir hayat.,I'allah..(^_^)

istisyhad said...

salam kak ain... subhanallah... sy pun rindu sgt pd akak n sahabat2 yang lain.
Insya-Allah akak... =)
Bertemu dan berpisah hanya keranaNya..
Ameen...

munadhia said...

waah...da tulis...yan nk tulis tp xtau nk stat dr mane.hehe~ ;P bila nk mai uia lg? xpun bile kami nk g uitm eh?

istisyhad said...

hehehe...
bile eh nak mai uia lg?
Insya-Allah....
lepas nie yan n sahabat2 yg lain ziarah la kami di uitm yer...
huhu...

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...