Pages

Oct 1, 2009

Maafkan saya... Saya hanya insan biasa..


Salam 'alaik....


SAYA HANYA INSAN BIASA yang tidak mampu untuk mengikuti kehendak semua pihak… Oleh itu mungkin ada beberapa pihak yang mungkin merasa saya tidak mahu mengikut kehendak mereka. Bukan tidak mahu, tapi saya tak mampu…. Kerana apa??? Kerana SAYA HANYA INSAN BIASA…. Saya insan yang serba kekurangan, lagi hina di sisi Nya. Oleh kerana itu, saya tidak mampu untuk memuaskan hati anda semua... MAAFKAN SAYA...

SAYA HANYA INSAN BIASA yang tidak mampu untuk mengembirakan semua insan di sekeliling saya.... Maka dengan itu, pasti ada hati yang terguris dengan saya sama ada saya sedari atau pun tidak. Bukan saya sengaja menyakiti anda semua, namun saya tiada upaya untuk membuatkan setiap hati yang berada di sekeliling saya sentiasa gembira... Kerana SAYA HANYA INSAN BIASA... Saya miliki banyak cacat cela dalam setiap perlakuan saya... MAAFKAN SAYA kerana tidak mampu membuatkan setiap hati sentiasa tersenyum...


Saya tidak mampu untuk menyenangkan hati kalian semua kerana SAYA HANYA INSAN BIASA... Kerana itu, pasti ada hati yang kurang senang dengan setiap tindakan saya. Saya tidak bermaksud untuk membuatkan anda semua berasa kurang senang dengan setiap tindak tanduk saya, namun saya tidak mampu untuk memuaskan hati semua pihak... SAYA HANYA INSAN BIASA... Insan yang sentiasa melakukan dosa dan kesalahan... MAAFKAN SAYA...


SAYA HANYA INSAN BIASA... oleh itu saya banyak melakukan kesilapan kepada orang disekeliling saya.
SAYA HANYA INSAN BIASA.... oleh itu saya tidak mampu untuk mengikuti kehendak setiap orang....
SAYA HANYA INSAN BIASA.... oleh itu saya tidak mampu untuk menggembirakan setiap orang di sekeliling saya....
SAYA HANYA INSAN BIASA... oleh itu saya tidak mempu untuk menyenangkan hati semua orang...


Oleh kerana itu, saya yang serba kekurangan lagi hina di sisi Sang Pencipta, hanya mampu mengungkapkan kata MAAF...

Maafkan anakmu wahai ayah dan bonda, kerana anakmu banyak mengabaikan tanggungjawab pada ayah dan bonda...
Maafkan adikmu wahai abang-abangku, kerana adikmu ini tidak mampu menjadi adik yang terbaik buat kalian....
Maafkan kakakmu wahai adikku, kerana kakakkmu ini tidak mampu untuk memberi sepenuh perhatian pada dirimu...
Maafkan aku wahai sahabat-sahabatku sayang, aku tidak mampu untuk menjadi sahabat yang sempurna buat kalian semua...
Maafkan kakakmu wahai adik-adik halaqah ku, kakakmu tidak mampu untuk menjadi kakak yang terbaik untuk kalian...
Maafkana aku wahai naqibah kesayanganku, adikmu ini tidak mampu menjadi adik yang terbaik buatmu....
Maafkan aku wahai insan-insan yang mengenali diri ini, aku tidak mampu menjadi seperti apa yang kalian harapkan....


DAN YANG PALING PENTING...
Maafkan aku Ya Allah.... Ampuni segala dosa-dosa yang telah aku lakukan. Aku lemah Ya Allah.. Aku tidak berdaya tanpa pertolongan dariMu... Bantulah hambaMu ini untuk terus membawa agamaMu... Andai nafasku terhenti Ya Allah, aku ingin pemergianku ini diiringi oleh kemaafan dan redha daripada insan-insan di sekeliling ku, sekali gus mendamba RedhaMu Ya Allah....

SAYA HANYA INSAN BIASA.... yang banyak kekurangan. Kerana kesempurnaan itu hanya milik Yang Maha Esa...


Moga sedikit coretan ini mampu menghadirkan kemaafan daripada kalian buat diri ini. Jika itu yang berlaku, alhamdulillah.... Moga Allah mengampuni dosa-dosa kita semua. Jika tidak, hanya Allah lah yang selayaknya menentukan....


Wallahu'alam...

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...