Pages

Jan 19, 2011

Turn to 22


Bismillahirrahmanirrahim...

Alhamdulillah... 19 Januari telah menukarkan angka usia saya daripada 21 tahun kepada 22 tahun. Membuatkan saya berfikir, apa yang telah dilakukan sepanjang 22 tahun usia yang ALLAH pinjamkan... Adakah ianya digunakan untuk ISLAM atau sebaliknya...? ALLAH... rasa seperti terlalu sedikit usia yang dimanfaatkan untuk ISLAM. Terlalu sedikit sehingga diri ini malu untuk minta syurgaNya.. Namun hembusan kasih sayangNya, RahmatNya, RedhaNya sentiasa mendahului kemurkaanNya.. Yaaa... itu saya kena kejar. REDHA ALLAH.. Bukankah itu yang kalian turut kejar...?

Dan saya akan terus memburu RedhaNya, walau mengetahui ianya bukan satu jalan yang mudah. Diisi dengan air mata, darah dan keringat... Sejarah telah membuktikan, tak perlu dipertikaikan.. Namun, saya akan terus berusaha untuk RedhaNya... Dalam perjalanan memburu RedhaNya, saya bersyukur dengan satu nikmat yang ALLAH kurniakan sebagai peneman di sepanjang jalan ini. SAHABAT... kita semua memerlukan sahabat. Dan saya amat bersyukur kerana adanya sahabat-sahabat yang sentiasa mengingatkan saya tentang nikmat perjuangan, yang sentiasa membisikkan kata-kata semangat tatkala diri ini terduduk menghadapi ujian dunia, yang sering mengalunkan ayat-ayat cinta ALLAH tentang ganjaran mereka yang berjuang di jalan ALLAH, yang sering mengingatkan tentang azab mereka yang berada dalam kemurkaan ALLAH, yang sering berbicara mengenai sirah-sirah perjuangan Rasulullah s.a.w dan para sahabat, yang sering menaikkan semangat dengan kisah-kisah hebat para mujahid dakwah lampau...

Mereka, sahabat saya....
Buah hati saya....
Teman terbaik saya....
Melihat wajah mereka membuatkan hati tenang....
Mereka juga kekuatan saya untuk istiqamah...

Alhamdulillah... Alhamdulillah... Alhamdulillah...

Jazakallahu khairan jaza' buat semua yang wish birthday saya. Moga ingatan kalian akan membuatkan insan yang lemah ini sentiasa beringat kepada Sang Pencipta.. Selangkah untuk bertemu Kekasih Utama, moga bertemu dalam RedhaNya.. Ameen Ya Rabb..

(Sentiasa menantikan kedatangan hari rabu.... ^_^)

Bukankah hati kita telah lama menyatu
Dalam tali kisah persahabatan Ilahi
Pegang erat tangan kita terakhir kalinya
Hapus air mata meski kita kan berpisah
Selamat jalan teman
Tetaplah berjuang
Moga kita bertemu kembali
Kenang masa indah kita
Sebiru hari ini...

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...