Pages

Jan 30, 2011

Redha ALLAH... buruan ku


Bismillahirrahmanirrahim...

"Diwajibkan ke atas kamu berperang, padahal itu tidak menyenangkan bagimu. Tetapi boleh jadi kamu tidak menyenangi sesuatu, padahal itu baik bagimu, dan boleh jadi kamu menyenangi sesuatu, padahal itu tidak baik bagimu. ALLAH mengetahui, sedang kamu tidak mengetahui."
Al baqarah : 216

"... Wahai orang-orang yang beriman! Jika kamu menolong (agama) ALLAH, nescaya Dia akan menolongmu dan meneguhkan kedudukanmu.."
Muhammad : 7

Cukuplah janji-janji ALLAH dalam naskah cintanya sebagai pengubat hati kita semua. Bukan kemangan dunia semata-mata yang kita kejar, bukan jua kesenangan dunia semata-mata yang kita dambakan... Apa guna kemenangan dan kesenangan tanpa REDHA ALLAH S.W.T...?? Sungguh, dugaan ini tidak akan mematahkan langkah kami... Malah ianya umpama penguat semangat agar terus melangkah dengan penuh sabar, melangkah dalam menuju matlamat utama.. Mardhatillah... Bukankah ujian itu sunnah perjuangan...? Para Rasul, mujahid-mujahid dakwah terdahulu juga diuji dengan hebatnya. Dan jalan ini, Insya-ALLAH... selagi bernafas akan kami terus melangkah, walaupun dihampar dengan ranjau berduri. Anda bagaimana...? Ayuh... perbaiki diri demi Islam dan perjuangannya...

REDHA ALLAH.... buruan ku...

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...