Pages

Apr 12, 2010

Selamat berjuang di medan finale!!!


Salam juang.. Salam imtihan juga diucapkan.. Pejam celik, pejam celik... dah sampai kepada penghujung semester. Semester 4 bakal melabuhkan tirainya... Entah sempat atau tidak untuk diri ini menjengah ke semester 5... Takut maut menjemput sebelum sempat saya melangkah ke tahun akhir. Pada Allah jualah ku serahkan segala urusan hidup ini.

Musim final exam sudah terasa kehangatannya... Pukul 2 pagi umpama pukul 8 malam... Masih riuh dengan suara mereka yang sedang berjuang di medan akademik. Saya sangat suka pada musim peperiksaan. Di sini lah dapat dilihat semua orang sebenarnya memerlukan ’satu kuasa’ untuk mereka bersandar... Dan bagi orang Islam, sudah tentu Allah Azza Wa Jalla tempat kita bersandar, mengharap dan mengadu. Pada musim inilah dapat dilihat kebanyakan orang bangun awal pagi untuk mengadu dan merintih pada Yang Maha Penyayang. Alhamdulillah... setidak-tidaknya masih ada Allah dalam hati kita. Em.. Harapnya berkekalan lar hendaknya. Jangan hanya susah jer ingatkan Dia. Moga ini menjadi satu titik permulaan ke arah menjana insan yang cemerlang dalam akademik, sahsiah dan rohaniah.

Dalam kita mengejar Dean List, jangan lupa untuk menggapai Deen List. Dua-dua penting. Jadikanlah apa yang kita pelajari di universiti ini sebagai jambatan untuk mencapai Deen List. 4 flat dunia tidak bererti kita cemerlang di hadapan Allah... Maka seimbangkanlah kedua-duanya...

To all my fellow friends, especially to my classmates BM 222 part 4 group A and B, my ‘adik beradik’ JPK sesi 2009/2010 and sesi 2010/2011, to my ‘sahabat surau’, to all mawarians, to all my sahabat’s in PMH, and all my friends that I could not write here, I wish u all the best for finale exam… Put our trust first to ALLAH… Study smart, being smart and stay cool. Haha…

“Ya Allah.. jika kegagalan kami menjadi fitnah buat agamaMu, maka cemerlangkanlah kami dalam setiap perbuatan, jika kejayaan kami membawa kami jauh dari Islam, maka Engkau lah yang berhak menentukannya. Kerana kami mengimani apa yang Kau takdirkan. Tiadalah sia-sia melainkan ada hikmah yang belum tersingkap nilainya…”

Duhai sahabatku… Ma’at taufiq wannajah fil imtihan…. ^^

Usaha… usaha… usaha… Doa…. Tawakkal.


Jadual exam saya untuk semester ini...

27 April 2010 - Managerial Economy

2 Mei 2010 - Islamic Finance

4 Mei 2010 - Investment Analysis

5 Mei 2010 - Malaysia Derivative

7 Mei 2010 - International Financial Management

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...